Rocket League 2v2

Information

  • Turneringen är gratis och till för alla med BYOC plats på Ninjat LAN.
  • Det finns 16 lagplatser.
  • 8 anmälda lag krävs för att aktiviteten skall genomföras.
  • Alla lagmedlemmar behöver delta i Ninjats Discord på: https://discord.gg/WraM6H9
  • Bracket: TBA

Ansvarig: Michel Drewitz


 

Priser

TBA

Anmälan

Regler

  • Turneringen kommer köras crossplattform.
  • Turneringen inleds med gruppspel med 2 grupper á 8 lag i varje grupp.
  • Efter gruppspelet körs single elimination slutspel.
  • Gruppspelet spelas Bo3.
  • Slutspelet spelas Bo3.
  • Finalen spelas Bo5.

Gruppspel

  • Admin skapar gruppspels turnering in game.
  • Alla anmälda lag kommer få Namn och Lösenord till respektive gruppspels turnering för att kunna joina.
  • 4 lag från respektive grupp kommer gå vidare till slutspel.

Slutspel

Admin skapar slutspels turnering in game.
Alla anmälda lag kommer få Namn och Lösenord till turneringen för att kunna joina.

Hosting

– Hosten är alltid den lagledare som är överst i bracketen.
– Hosten är spelaren som måste skapa den privata matchen och fixa så att dem rätta inställningarna används.
– Det högre seedade laget är det lag som skapar matchen och får välja sida. Det lägre seedade laget har valet att välja sida i andra matchen. Om en 3e karta behövs är det lag som gjort mest mål i dem tidigare matcher som får välja sida.
– Om en host inkorrekt avslutar ett spel så ges vinsten till motståndarna.

Skapa Lobby

Q: Hur gör man för att man ska kunna skapa lobby Cross Platform
A: Play Online –> Create Private Match –> Joinable By (Name and Password) –> Ger motståndaren Namn samt lösenord, Sedan är det bara att starta matchen.

Brackets

 – Double-elimination där matcherna är bäst av tre till och med kvartfinalerna.
– Semifinaler och finalen spelas bäst av fem.

Kontakt

– 15 minuter innan matchstart ska respektive lagledare från varje lag vara vid adminbordet för samverkan.
– Om de anmälda laget inte samverkat SENAST 5min innan matchstart så kommer det laget att lämna automatiskt ”Walkover”.
– Om båda lagen ger upp matchen/inte dyker upp så ges vinsten till det högre seedade laget.

Generella Regler

Admins ord är lag 

– Ninjat kan utan förvarning uppdatera regelverk och spelupplägg. Det är spelarens ansvar att innan påbörjad tävling läsa och ställa in sin klient / spel / konsol efter gällande regler.
– Dåligt beteende kan resultera i avstängning från turneringen.
– Efter spelad match så ska lagledaren från varje lag skicka skärmdump till admins enligt ovanstående info.
– Om en spelare pausar matchen måste en anledning ges, totala paus tiden får inte överstiga 5 minuter.
– Någon form av fuskning, glitching resulterar i uteslutning från turneringen.
– Samtliga matcher i Ninjats turneringar kan komma att spelas in och sändas live på Internet eller annan plattform.
– Det är inte tillåtet att uttala sig kränkande om andra spelare eller deras insatser i spelet. Såväl med- eller motspelare.
– Det är inte tillåtet att använda språk som kränker någon spelares kön, könsidentitet, ursprung, funktionsvariation, sexuella läggning eller ålder.
– Det är inte tillåtet att använda språk, utföra handlingar som syftar på sexuellt våld eller annat våld.

Följder om reglerna inte följs:

  • Varning (vid nästa varning utdöms nästa straff på skalan)
  • Omedelbar förlust av rundan/kartan
  • Omedelbar förlust av matchen
  • Uteslutning ur turneringen
  • Om spelaren använder fusk eller agerar våldsamt leder detta direkt till uteslutning ur alla aktiva turneringar och alla framtida turneringar som hanteras av Ninjat LAN. Information om spelarens fusk eller våldsamma beteende kommer att dokumenteras. Deltagarens armband kan klippas.

Ansvarig inom varje turnering avgör i samråd med övriga domare ifall straff ska utdömas.